Continia opdaterer deres Data Processing Agreement (DPA) for eksisterende kunder

Continia har introduceret smartscan af kvitteringsinformationer i Continia Expense appen.

Den nye funktion kræver en godkendelse/accept af en ny Continia Data Processing Agreement i forhold til GDPR lovgivningen, også for kunder der ikke bruger Continia Expense Management.

Den nye smartscan fungerer lidt ligesom Document Capture.  Med smartscan finder løsningen nu selv beløb, valuta og leverandør på kvitteringen og indtaster disse oplysninger automatisk i Expense appen, så udlægsopretteren, kun skal tilføje kommentar, eventuelt tildele den afd. eller projekt.

Men det kræver som sagt en godkendelse/accept af en ny Continia Data Processing Agreement i forhold til GDPR lovgivningen, også for kunder der ikke bruger Continia Expense Management.

Årsagen er, at den nye smartscan løsning til Expense ligger i Continia kerneprodukt (Continia Core), som Document Capture også trækker på.


For kunder der kører en ældre version af Document Capture (version 6.0 eller ældre):

Continia kan ikke skubbe ændringen/opdateringen ud til godkendelsen via NAV/BC, men kræver at godkendelsen sker med underskrift på papir.

Du kan læse DPA aftalen HER

De kunder der har en ældre version af Document Capture vil blive kontaktet af os.


For kunder der kører en nyere version af Document Capture (version 6.001 eller nyere):

Opdateringen vil blive skubbet ud via en notifikation i NAV/Business Central/ Business Central Cloud.

Men da vi desværre har konstateret, at ikke alle modtager denne notifikation i NAV/Business Central/Business Central Cloud, tager vi i den kommende tid fat i alle kunder med nyere versioner af Document Capture, for at sikre godkendelsen af DPA aftalen fra Continia.

Problematikken vedrører primært kunder, der har Document Capture, men ikke benytter Document Capture rollecenteret. Her kommer den nye DPA aftale ikke automatisk frem.

Vi er bekendte med, hvem der mangler at godkende Continia´s DPA aftale, og vil sende en vejledning om, hvordan man finder aftalen i NAV/Business Central/Business Central Cloud til de berørte.

Vil du vide mere eller have hjælp til den nye aftale, så ring til os på tlf. 53 53 20 20, skriv til os på kontakt@vektus.dk eller udfyld nedenstående formular, så vender vi tilbage så hurtigt som muligt.

    Dit navn

    Din e-mail

    Dit telefonnr.

    Firma

    Emne

    Din besked

    * Vi behandler dine data med respekt, og giver dem ikke videre. Du kan til hver en tid kræve dem slettet. Se vores privatlivs – og cookiepolitik. Du finder linket nederst i footeren på hjemmesiden.