Business Central TIP

Business Central TIP

Vedhæft automatisk salgs- og leveringsbetingelser til jeres tilbud

Husker I altid at sende salgs- og leveringsbetingelser med jeres tilbud? Og er I sikre på, at det altid er den nyeste version, der vedhæftes?

Har I andre områder, hvor I altid skal vedhæfte det samme bilag, når I sender en mail? Så lad Business Central automatisk vedhæfte det rigtige og sidst opdaterede dokument, eller giv brugeren hurtig adgang til at vælge det korrekte?

Funktionen er tilgængelig for alle. Den er i dag en del af Standard Business Central, både on-prem og Cloud.

Opsæt scenarier, som automatisk kobler mails og dokumenter

Du kender det sikkert. Tilbuddet skal sendes med den sædvanlige pdf med Salgs- og Leveringsbetingelserne. De endeløse sider med juridiske spidsfindigheder, der minutiøst bliver læst, stillet spørgsmål til og krævet at leverandøren ændrer i.… Men de skal med.

Heldigvis opstår der sjældent situationer, hvor man er nødsaget til at henvise til Salgs- og Leveringsbetingelserne. Men i de situationer, hvor man har brug for dem, er det ærgerligt at opdage, at de Salgs- og Leveringsbetingelser der er vedhæftet, er en forældet version, eller at de slet ikke er sendt med tilbuddet.

I Standard Business Central kan du nu opsætte scenarier, som automatisk kobler specielle typer af mails sammen med specifikke dokumenter. Det hele kan ske enten ved at dokumentet automatisk bliver vedhæftet specifikke mails, eller ved at brugeren bliver præsenteret for et bibliotek, han/hun kan vælge ud fra.

Vedhæftningen af Salgs- og Leveringsbetingelser i forbindelse med afsendelse af salgstilbud/ordre er kun ét eksempel. Lignende funktionalitet kan aktiveres i mange andre scenarier:

  • Købsordre
  • Købsrekvisition
  • Rykker
  • Debitorkontoudtog
  • Salgstilbud
  • Salgsordre
  • Salgsfaktura
  • Salgskreditnota
  • Servicefaktura
  • Serviceordre
  • Servicetilbud
  • Servicekreditnota
  • Kalender for sagsplanlægningslinjer

Ved at uploade dokumenterne i Business Central, sikrer I lettere administration samt bedre versionsstyring, da dokumenterne kun skal vedligeholdes ét sted.

Vi har tidligere lavet denne løsning for flere kunder, men som en tilpasning/extension. Nu har Microsoft gjort funktionen til en del af Standard Business Central.

Hvis du vil vide mere, så ring til os på tlf. 53 53 20 20, skriv til os på kontakt@vektus.dk eller udfyld nedenstående formular, så vender vi tilbage så hurtigt som muligt.

    Dit navn

    Din e-mail

    Dit telefonnr.

    Firma

    Emne

    Din besked

    * Vi behandler dine data med respekt, og giver dem ikke videre. Du kan til hver en tid kræve dem slettet. Se vores privatlivs – og cookiepolitik. Du finder linket nederst i footeren på hjemmesiden.

    Copyright © 2022 Vektus