Lageret – det centrale omdrejningspunkt
For mange virksomheder er lageret et centralt omdrejningspunkt, og en effektiv og velfungerende Business Central lagerstyring er derfor helt essentiel.
Det er vores erfaring, at mange af en virksomheds behov kan dækkes af standardfunktionerne i Business Central.
Med Business Central kommer du rigtig langt.
Har du brug for udvidede funktioner til din lagerstyring, kan du med fordel overveje Tasklet Mobile WMS. En app som sikrer dig mere avanceret lagerstyring med stregkoder, fysiske lokationer, placeringer på lageret, håndskanner m.v.
Lagerstyring til både daglige opgaver, styring og optimering
Standard Business Central lagerstyring giver dig både et konkret værktøj til at løse de daglige arbejdsopgaver, og et værktøj til styring og optimering af dine processer på lageret.
Dagligdagen på et lager
Med standard lagerstyring kan du i det daglige arbejde bl.a. få styr på og overblik over:
- Omsætning
- Vareforbrug
- Lageroptælling
- Ordreekspedition
- Varemodtagelse
- Styklister
- Oprettelse af købs- og salgsbilag
- Modtagelse af varer i forbindelse med både reklamationer og returneringer (RMA)
- Registrering af spild og beskadigede varer
- Varetekster og montagestyklister
Styring, optimering og videreudvikling
Med Business Central lagerstyring får du også et redskab, som giver dig mulighed for at dykke ned i tallene for at analysere og finde årsager til afvigelser. Du kan se udviklingen i salget, analysere lageromsætning, evaluere kunders købsadfærd, identificere tendenser, vurdere priser og leverandører. Ved at analysere de tal du får adgang til, kan du optimere dit lager – og derved skabe en bedre og mere rentabel forretning.
For at få præsenteret data på en overskuelig måde kan du med fordel anvende Jet Reports rapporteringsværktøj, som henter data direkte fra Business Central og præsenterer resultatet/rapporten i overskuelig form i Excel.
Med Business Central lagerstyring opnår du:
Reducerer omkostningerne, ved at forenkle og effektivisere arbejdsgange
Forøger lageromsætningen – med det samme antal medarbejdere
Minimerer fejl – en del af arbejdsprocessen er automatisk
Øger sporbarheden med serienr., lot nr. og dato
Udnytter pladsen bedre på lageret
Foretager hurtigere registrering og mærkning – registreringen foregår der, hvor varen er
Yder en bedre og hurtigere service overfor dine kunder
Sådan kommer du i gang med Business Central Cloud
Skal du i gang med en Business Central Cloud?
Så kontakt os og få en snak om, hvordan du kommer i gang.
Hvorfor Vektus
Sådan arbejder vi
Vi arbejder på, at din investering i Business Central bliver en succes både her og nu, og på den lange bane.