Digitalisering helt konkret

SEMINARRÆKKE

Digitalisering helt konkret med Dynamics NAV

– uden flotte ord og lange rapporter

Digitalisering helt konkret er en proces, som ikke behøver starte med lange, dyre, tunge rapporter og frække ord. Vi foreslår, at du starter med et enkelt eller måske to områder – og udvider efterhånden. Nøgleordet i vores tilgang er “konkret”.

Vores forslag er, at du starter med at danne dig et overblik over, hvilke områder det giver mest mening at digitalisere eller automatisere i din virksomhed. Det kræver, at du kender dine muligheder.

Til det formål har vi arrangeret en række af korte seminar, som skal inspirere og give dig input til, hvor mulighederne for digitalisering helt konkret ligger, og hvordan du kommer i gang. Det er helt korte seminarer – typisk á 2 timers varighed- hvor vi fokuserer på specifikke områder – og de konkrete muligheder der er for digitalisering indenfor netop dette område.

Seminarerne foregår både i Måløv og i Aarhus.

Vi kigger på følgende udvalgte områder, hvor vi mener, at arbejdsgangene kan gøres nemmere, mere effektivt eller automatiseres:

Tilmeld dig – og lad dig inspirerer til, hvordan du kommer i gang med digitalisering med Dynamics NAV /Dynamics 365 i din virksomhed. Digitalisering helt konkret.

Ledelsesrapportering

Vi giver dig et indblik i – og overblik over – hvad ledelsesrapportering kan bidrage med i din virksomhed, samt hvilke muligheder du har for at skabe ledelsesrapportering nemmere og hurtigere – med mere præcise data. Vi viser dig, at det hverken behøver været besværligt eller indviklet at komme i gang.

Produktion

Vi kigger på en række centrale funktioner, som normalt benyttes i forbindelse med produktionsstyring i en virksomhed. Funktioner som måske kan håndteres på en hurtigere, nemmere eller mere overskuelig måde.

Helt konkret kigger vi på: Varer og styklister, ressourcer, ruter og kapacitet, produktionsordre, forbrugsafmelding og færdigmelding samt underleverandørstyring.

.

Projekter/sager

Vi kigger på nogle af de opgaver, som er vigtige i forbindelse med styringen af projekter og sager i virksomheden. Vi viser, hvordan opgaverne måske kan klares på en enklere måde.

Helt konkret kigger vi på: Sager og sagsopgaver, fakturagrundlag og fakturering, forkalkulation og efterkalkulation, ressourcer, kapacitet, timeregistrering via sagskladder eller ugesedler, omkostningsregistrering direkte eller via købsfakturaer, sager og serviceordrer.

Salg – CRM

Vi kigger på CRM standardfunktionerne, som anvendes af både marketing og salg, og som er vigtige for at kunne give både eksisterende, men også nye kunder og emner de helt rigtige tilbud og den helt rigtige behandling.

Helt konkret kigger vi på: Styring af relationer og kontaktpersoner, segmentering/klassifikation af kontakter, lead/pipeline styring, aktiviteter/opgavestyring af sælgeropgaver, logning af udførte aktiviteter (Interaktions logposter), registrering af møde/telefon aktiviteter, målgruppestyring på mailgrupper (nyhedsmail, julekort), segmentering/varesalg.

Seminaret har en varighed på 2 timer – og foregår både i Måløv og i Århus.

Se også vores seminarer om Rapportering, Dynamics 365 Business Central generelt eller vores seminar målrettet specielt projektorienterede virksomheder.

.

Service

Vi kigger på, hvordan serviceafdelingen kan bruge de forskellige funktioner til både at få overblik og bedre styring af besøg, ordrer, priser, forbrug m.v.

Vi kigger nærmere på: Serviceplanlægning, status på arbejdsordrer på datoniveau og zone (Debitor), styring af servicekontrakter, oprettelse af serviceaftale med fast aftale på arbejdsordre,  styring af serviceartikler, registrér og hold styr på alle dine serviceartikler inklusive, komponentstyring, servicebesøg, styklistereferencer og garantioplysninger, serienumre, styring af serviceordrer, registrér opgaver inklusive serviceanmodninger, forfalden service, serviceordrer og reparationer, styring af servicepriser, styring af priser pr. arbejdstype.

Bilag, kørsel, kreditkortforbrug & styring af dokumenter

Vi kigger på, hvordan du meget nemmere håndterer bilag, kørsel og kreditkortforbrug i Dynamics NAV, og på hvordan du minimerer tastearbejdet og får styr på indkomne dokumenter.

.

Dynamics 365

Vi kigger på, hvilke muligheder du får med Dynamics 365 og Dynamics NAV 2018. Om det giver mening at skifte til Dynamics NAV 2018 eller om du hellere skal springe til Dynamics 365 med det samme.

Fra klassisk til rollebaseret arbejde

Den rollebaserede brugergrænseflade i Dynamics NAV præsenterer informationer mere målrettet den enkelte medarbejder. Det understøtter en proaktiv arbejdsgang, og giver virksomheden en større fleksibilitet. Vi giver dig et overblik over, hvordan den rollebaserede udgave af Dynamics NAV kan øge effektiviteten og kundeservicen i din virksomhed.

.

Lagerstyring/Tasklet

Vi kigger på, hvordan du kan få styr på lageret – og kan være sikker på, at du til en hver tid kan finde de rigtige varer, i det rigtige antal, på den rigtige plads.

Vi kigger bl.a. nærmere på: Hvordan du kan sætte strøm til dit lager og arbejde med “kaoslager” og cyklisk lageroptælling. Hvordan du kan håndtere både det indgående og udgående flow. Helt konkret hvordan og hvor varerne placeres samt pluk og forsendelse af dem.