Lager digitalisering

Lageret er ansvarlig for den fysiske håndtering af de indkøbte varer – varer skal modtages eller sendes.
Du kan styre dit lager automatisk – med håndholdte skannere. Alle data registreres automatisk og overføres til Dynamics NAV. Du har altid det fulde overblik over lageret, og kan sikre leveringen af det helt rigtige produkt til aftalt tid. Det giver øget kundetilfredshed.
Du kan slippe for manuel indtastning, når du skal booke dine forsendelser – det hele kan foregå automatisk integreret med din Dynamics NAV. Det minimerer fejl og sparer dig tid.

Funktioner og arbejdsgange du kan digitalisere på lageret

  • Hvor skal varerne stå

    Scan varen og lad systemet fortælle lagermedarbejderen, hvor varen skal placeres. Undgå unødig tidsspild på lageret og forbered en god plukrutine.

  • Plukkeprocessen

    Sørg for, at dine kunder får de rigtige varer, og at lagermedarbejderen kan plukke effektivt og uden unødig lange plukruter. Sørg for, at man ikke løber efter den samme vare flere gange.

  • Lageroptælling

    Gør lageroptællingen nemmere og hurtigere med scannere. Undgå at sælge varer, der er kasseret og få et retvisende billede af dit lager. Undgå lange statusoptællinger.

  • Pakning af varer

    Få overblik og viden om, hvilke varer der kan/skal pakkes sammen og hvilke som ikke skal.

  • Forsendelse

    Slip for manuel indtastning, når du skal booke dine forsendelser. Hold styr på hvilke varer, der er afsendt og hvilke der ikke er.

  • Fragtbookning

    Integrer dit ERP-system med et fragtsystem og book dine forsendelser direkte fra dit EPR-system.

  • Flytning af varer

    Hold styr på dit lager. Registrer automatisk i systemet, når du flytter varer fra ét sted til et andet.

  • Genopfyldning af plukplaceringer

    Lad systemet fortælle dig, hvilke flytninger du bør foretage for at sikre en optimal plukkeproces.

  • Varemodtagelse

    Registrer når dine varer er modtaget, så indkøbsafdelingen ikke rykker for varer, der er modtaget. Dette giver din indkøbsafdeling mulighed for en effektiv styring af leverandørerne og dermed en bedre leveringssikkerhed ud mod dine kunder.

    Undgå manuelle registreringer af data ved modtagelsen, og få overblik over varer, der er i restordre, så de kommer hurtigt afsted.

  • Læg varer på plads

    Få fuldt overblik over dit lager og placeringen af de enkelte varer, så der kan sikres en effektiv plukkeproces.

  • Oprydning/kassering af varer

    Registrer automatisk når en vare smides ud, så varen ikke forsøges solgt. Få overblik over værdien af kasserede varer.

  • Dokumentation til sporbarhed

    Opnå en effektiv detaljeret registrering af lot/batchnr. Det sikrer den fornødne sporbarhed.

Skal vi også hjælpe dig i gang med digitaliseringen i din virksomhed?

Skriv til os, så ringer vi til dig.

    Dit navn

    Din e-mail

    Dit telefonnr.

    Firma

    Emne

    Din besked

    * Vi behandler dine data med respekt, og giver dem ikke videre. Du kan til hver en tid kræve dem slettet. Se vores privatlivs – og cookiepolitik. Du finder linket nederst i footeren på hjemmesiden.

    Copyright © 2022 Vektus