Salg digitalisering

Salgsfunktionen forestår hele kundekontakten – og har ofte behov for at kunne se historikken på den enkelte kunde – også når de befinder sig i marken. Digitalisering i salg kan betyde, at arbejdet bliver både hurtigere og nemmere.

Du kan f.eks. automatisere udsendelsen af tilbud og ordrebekræftelser. Det gør det let at styre, hvem der skal modtage hvilke dokumenter, i de virksomheder du har samhandel med. Det minimerer fejl. Opdateringen af salgsmøder, kundedata, aktiviteter kan også foretages fra en mobil enhed efter et møde. Det sparer tid – og begrænser i et vist omfang at sælgerne glemmer at registre vigtige detaljer på den enkelte kunde /emne.

Funktioner og arbejdsgange du kan digitalisere i salg

  • Pipeline

    Få et retvisende billede af, hvor mange emner der ligger i din pipeline, samt hvad status og sandsynligheden er for at emnet bliver til kunde.

  • Priser og rabatter – og opdatering af dem

    Brug de rigtige priser til dine kunder allerede i tilbuds-/ordreoprettelsen. Slip for tidskrævende priskorrektionskreditnota. Planlæg og implementer dine nye priser i god tid.

  • Produktinformationer

    Opdater produktinformationer, så alle har adgang til de samme korrekte produktinformationer.

  • Mødestyring

    Få overblik over, om du besøger dine gode kunder tilstrækkeligt? Om dine sælgere afholder nok møder?

  • Ordrebehandling via EDI

    Opret dine ordrer direkte enten via pdf-dokumenter eller ved at dit system snakker direkte sammen med dine kunders.

  • Salgsforecast

    Et godt salgsforecast giver mulighed for bedre styring af leveringssikkerheder og økonomien.

    Central og opdateret styring af salgsforecast, som holdes op imod det faktiske, betyder at du hurtigt kan foretage korrigerende handlinger.

  • Aktivitetsstyring

    Får vi afholdt de rigtige aktiviteter med vores leverandører, emner og kunder? Få styr på – og overblik over – de forskellige aktiviteter. Få status på salgsaktiviteterne og jeres øvrige kontakt med omverdenen.

  • Ordrebehandling af webordre

    Foretag din ordrebehandling elektronisk – og slip for tastearbejdet.

  • Kontrakter

    Opbevar kontrakter og dokumenter centralt – på den enkelte kunde – så alle kan se aftalegrundlag.

  • Salgsbudget

    Se det opdaterede salgsbudget – centralt. Alle data samles ét sted. Få overblik over, om I er på sporet eller om I skal have justeret?

  • Aftalegrundlag

    Få styr på aftalegrundlaget med dine kunder. Vær sikker på, at du nemt og hurtigt kan tilgå de gældende aftaler.

Skal vi også hjælpe dig i gang med digitaliseringen i din virksomhed?

Skriv til os, så ringer vi til dig.

Dit navn

Din e-mail

Dit telefonnr.

Firma

Emne

Din besked

* Vi behandler dine data med respekt, og giver dem ikke videre. Du kan til hver en tid kræve dem slettet. Se vores privatlivs – og cookiepolitik. Du finder linket nederst i footeren på hjemmesiden.