Dynamics 365 Business Central

Dynamics 365 Business Central – det intelligente forretningssystem – i skyen

Ja tak - jeg vil gerne se Dynamics 365

Dynamics 365 Business Central. En komplet cloudbaseret forretningsløsning, fuldt integreret med Office 365 og de øvrige cloud løsninger fra Micosoft; Power BI, Cortana Intelligence og Azure.

Microsoft har annonceret, at de indenfor en overskuelig fremtid samler flere af deres tidligere selvstændige forretningssystemer i ét samlet online system under navnet Dynamics 365 Business Central.

Dynamics 365 Business Central bliver den fremtidige platform, hvorpå man kan bygge sin specifikke løsning med apps/extension. Det betyder samtidig, at Dynamics NAV 2018 forventes at blive sidste udgave under selve Dynamics NAV navnet – fremover bliver Dynamics NAV en del af Dynamics 365 Business Central. Funktionaliteten lægges ind under Dynamics 365 i form af apps/extensions.

Dynamics 365 Business Central samler således alle CRM og ERP funktioner i en løsning, som arbejder helt gnidningsfrit sammen på tværs af salg, kundeservice, økonomi, marketing, projekter m.v. Alle i virksomheden benytter det samme system – arbejder og tager således beslutninger ud fra et fælles grundlag – de samme tal og informationer.

Løsningen integrerer, automatiserer og understøtter dine forretningsprocesser – og din virksomhed. Det er en helt ny måde at tænke og arbejde på. Det er en del af den digitale transformation.


Dynamics 365 Business Central


Derfor bliver ”standard” endnu vigtigere

Den nye tankegang og teknologi som Microsoft lancerer med Dynamics 365 Business Central, gør det kun endnu vigtigere at holde sig til standardfunktionaliteten.

Med Dynamics 365 Business Central vil der løbende – og med hyppigere mellemrum – komme opdateringer, som rulles ud automatisk, så kunderne altid sidder med den nyeste udgave af løsningen. Alle ”ekstra funktioner” skal fremover tilføjes som extensions /apps – som bygges ovenpå basis platformen – og som derved ikke berøres af de automatiske opdateringer.

Hvis man skal have gavn af Microsofts hyppige opdateringer, bør man derfor køre standard. Har man først ændret i koden og fået udviklet specialløsninger, kan man ikke uden videre kører Microsofts mange opdateringer – og derved få glæde af de nye funktioner, som de løbende tilføjer.

Med Dynamics 365 Business Central kommer Microsoft til at udvikle og tilbyde mange flere funktioner i deres standard løsninger. De fleste kunder vil kunne få dækket deres behov med standardfunktionaliteten og de extensions/apps, som der tilbydes.

FÅ EN DEMO AF DYNAMICS 365

Ja tak - jeg vil gerne se Dynamics 365


Dynamics 365 Business CentralTankegangen bag Dynamics 365 Business Central

  • Virksomheden skal have én samlet løsning til alle vigtige forretningssystemer. Alle i virksomheden arbejder ud fra det samme datagrundlag.
  • Det skal være hurtigt at komme i gang. Implementeringstiden skal minimeres.
  • Det skal være en løsning, som er skalerbar og som udvikler sig i takt med at behovet opstår.

Herudover fokuseres der på brugerne, deres arbejde og deres hverdag. Systemet skal passe til brugerne – ikke omvendt. Data skal præsenteres enkelt, visuelt og overskueligt – med fokus på minimering af klik.



Hvad skal vi så med Dynamics NAV 2018?

Dynamics NAV 2018 indeholder i princippet fuldstændig samme funktionalitet som den kommende Dynamics 365. Der er kun navnet til forskel.

Den helt store forskel lige nu er, at du med Dynamics 365 kan vælge, om du vil bruge løsningen i skyen eller på din egen server.

Om du vælger at opgradere til Dynamics NAV 2018 nu eller skifte til Dynamics 365 i foråret afhænger helt af dine fremtidsplaner og perspektiver.

Dynamics NAV 2018 er en velkendt, velafprøvet platform – som gør det muligt for dig at skiftet til Dynamics 365 senere mere glidende. Ved først at opgradere til Dynamics NAV kan du vælge at få lagt dine tilpasninger over i extensions. Det vil gøre en senere overgang til Dynamics 365 nemmere. Har du mange tilretninger, er det måske en god løsning.

Hvis du på den anden side har planer om at rykke din løsning ud i skyen indenfor den nærmeste fremtid – så skal du måske hellere overveje at tage skridtet fuldt ud til Dynamics 365.

Har du behov for yderligere information om dine muligheder med hhv. Dynamics 365 og Dynamics NAV, så skriv på kontakt@vektus.dk eller ring til os på tlf. 53 53 20 20. Vi har arbejdet med Dynamics Navision og Dynamics NAV i mange år – og har erfaringen til at kunne rådgive dig, så du er sikker på, at du bevæger dig i den rigtige retning.


Hvad betyder Dynamics 365 Business Central for mig – og min forretning?

Med Dynamics 365 Business Central på banen opstår der helt naturligt en række spørgsmål.

  • Erstatter Dynamics 365 min Dynamics NAV, som jeg kender den?
  • Hvad sker der med Dynamics NAV?
  • Helt praktisk – hvordan kommer jeg fra min nuværende løsning over på en Dynamics 365 Business Central – og skal jeg det?
  • Skal jeg have alle mine data liggende i skyen?
  • Hvad sker der, hvis jeg vælger at blive på den traditionelle Dynamics NAV.
  • Hvad med min licens? Kan den overføres til en Dynamics 365 Business Central?

Få mere information om Dynamics 365 Business Central

Vi har udarbejdet et whitepaper, som giver dig overblik over de nye begreber i Dynamics 365 Business Central – og 7 konkrete råd til, hvordan du forbereder dig bedst muligt på Microsoft nye løsning og den digitale transformation.

Få 7 gode råd til, hvordan du forbereder dig bedste på Dynamics 365

Stil et spørgsmål – og få svar

Har du et spørgsmål til Dynamics 365, som du gerne vil have svar på lidt hurtigt, så send det helt uforpligtende til os. Vi svarer dig så hurtigt som muligt.

Dit navn

Din e-mail

Dit telefonnr.

Firma

Emne

Din besked