Relevant salgsrapportering sikrer virksomhedens sundhed

Business Intelligence i salg

Med en Business Intelligence løsning kan sælgere og salgschefer både følge op på kunder, identificere trends og mønstre i markedet på baggrund af historiske data, og lægge kvalificerede salgsbudgetter.

Samtidig har Supply bedre styr på ordrebeholdningen, og der kan nemt foretages analyser fordelt på både vare- og kundesegmenter, geografi og tid.

Budgettering med Dynamics 365 Business Central

Vi arbejder med to forskellige indgangsvinkler til Business Intelligence løsninger i salg

Løsningerne forudsætter at I bruger Navision/Dynamics 365 Business Central som ERP-system. Både de faste rapporter og salgskuberne indeholder som standard en række forudbestemte målinger og dimensioner. Såfremt I ønsker yderligere rapporter, målinger eller dimensioner, bliver disse afregnet efter forbrugt tid.

Flade rapporter

Vil du lære mere om Jet Reports? Vektus.dk

Automatisk statisk månedlig rapportering med Jet Reports

PRIS pr. rapport fra kr. 2.500,-

ekskl. moms

Flade rapporter til salgsafdelingen - eksempler

  • Salg pr. sælger
  • Salg pr. produktgruppe
  • Salg pr. land
  • Ordrebeholdning pr. sælger
  • Ordrebeholdning pr. produktgruppe
  • Ordrebeholdning pr. land
  • Tilbud pr. sælger
  • Tilbud pr. produktgruppe
  • Tilbud pr. land
  • Pipeline – status pr. anslået ultimodato og sælger
  • Pipeline – sandsynlighed pr. måned
  • Pipeline – hot list
  • CRM aktivitet pr. sælger og år
  • CRM aktivitet – pr. type og år

Se hvordan en salgsrapport kan se ud

Udfyld formularen – og få et hæfte med en række eksempler på rapporter, som giver dig overblik over salgsaktiviteterne i din virksomhed. Se rapporter som:

  • Salg pr. sælger, produkt eller land
  • Ordrebeholdning pr. sælger, produkt eller land
  • Tilbud pr. sælger, produkt eller land
  • Pipeline – status og sandsynlighed
  • CRM aktiviteter

Dit fulde navn

Virksomhed

Din E-mail

Dit telefonnr.

Dashboards

Bliv klogere på Power BI hos Vektus

Dynamiske rapporter med Power BI

PRIS fra kr. 30.000,-

ekskl. moms

Dashboards til salgsafdelingen - eksempler

    1. Map overview
    2. Budget Progress
    3. Sell-To Chain Overview
    4. Sell-To Customer Dim 1
    5. Sell-To Customer Dim 2
    6. Bill-To Customer Dim 1
    7. Bill-To Customer Dim 2
    8. Product Posting Group
    9. Sales Person
    10. Top 10

Salgskuben kan som standard indeholde følgende dimensioner:

  • Varer
  • Ressource
  • Finanskonto
  • Kunde
  • Tid
  • Sælger
  • Global Dimension 1
  • Global Dimension 2
  • Produktbogføringsgrupper
  • Varebogføringsgruppe
  • 4 stk. regnskaber
  • Pareto analyser på DB

Er du i tvivl om hvad du skal vælge?

Kontakt os allerede i dag for at høre, hvordan vi kan hjælpe jeres salgsafdeling!

Udfyld med navn, telefonnr. og e-mail – så kontakter vi dig så hurtigt som muligt.

Udfyld formularen - så vender vi tilbage så hurtigt som muligt

Dit navn

Din e-mail

Dit telefonnr.

Firma

Emne

Din besked

* Vi behandler dine data med respekt, og giver dem ikke videre. Du kan til hver en tid kræve dem slettet. Se vores privatlivs – og cookiepolitik. Du finder linket nederst i footeren på hjemmesiden.

.

.

.

Salgsrapportering anvendes som en del af den effektive overvågning af virksomhedens sundhed, og giver vigtigt input til beslutningstagere.

Standardrapportering i Dynamics 365 Business Central

Dynamics 365 Business Central / NAV indeholder et omfattende rapporteringsredskab, der hjælper med at hente de vigtigste forretningsdata fra f.eks. kontoplanen, budgetter, bankkonti, salgsdata og lagerstatus over i økonomirapporter. Det giver mulighed for at analysere og vurdere situationer og handle derefter – på et oplyst grundlag.

Gode salgssystemer og salgsrapporteringssystemer (CRM) skaber succes. Sælgerne bliver opmærksomme på at udnytte deres tid effektivt, og lederne får overblik over indsatser og kan nå at igangsætte handlinger inden det går galt.

Salgsrapportering bruges til at optimere indsatserne, sikre det rette fokus, holde sælgerne motiveret,  da lederne ved, hvad der foregår og kan gribe ind og rådgive samt støtte den enkelte.

Integreret rapporteringsløsning

Salgsrapportering handler ikke om at overvåge og det behøver ikke tage lang tid 

Med Salgsrapportering i Dynamics 365 Business Central / NAV får du en integreret løsning, nemt overblik og en konsistent brugeroplevelse på tværs af forskellige enheder – det gør det nemmere for dig altid at have adgang til de rigtige og relevante data.

Hos Vektus tager vi altid afsæt i de rapporteringsmuligheder, der ligger som standard i Dynamics 365 Business central / NAV. De fleste rapporteringsopgaver kan løses indenfor de standardrapporter, som der ligger i systemet. Er der alligevel behov for ekstra funktioner eller rapporter, har vi stor erfaring med en lang række tillægsprodukter af høj kvalitet, så vi sammen kan finde frem til den bedste løsning for jer.

Se hvordan du kan integrere Dynamics NAV og Dynamics CRM

Læs også hvad du kan med Jet Reports – et rapporteringsværktøj – skræddersyet til Dynamis 365 Business Central / NAV. Et værktøj som gør det muligt nemmere og hurtigere at hente data ud af Dynamics 365 Business Central / NAV, og præsentere dem i et overskueligt format.