Navision lagerstyring

Navision lagerstyring – eller lagerstyring i Dynamics 365 Business Central fokuserer på at reducere lageromkostningerne uden at gå på kompromis med serviceniveauet

For mange virksomheder er lageret et centralt omdrejningspunkt, og en effektiv og velfungerende Dynamics NAV, 365  eller Navision lagerstyring er derfor helt essentiel. Det er vores erfaring, at mange virksomheders behov kan dækkes af standardfunktionerne i Dynamics NAV.

Men har du brug for udvidede funktioner til din lagerstyring, kan du med fordel overveje Tasklet Mobile WMS, som er en håndskanner-løsning til lageret. Et tillægsprodukt som sikrer dig mere avanceret lagerstyring med stregkoder, fysiske lokationer, placeringer på lageret m.v.

Lagerstyring i dagligdagen

Standard Navision lagerstyring giver dig både et konkret værktøj til at løse de daglige arbejdsopgaver, og et værktøj til styring og optimering af dine processer på lageret.

Med standard Dynamics NAV lagerstyring kan du i det daglige arbejde bl.a. få styr på og overblik over:

  • Omsætning

  • Vareforbrug

  • Lageroptælling

  • Ordreekspedition

  • Varemodtagelse

  • Styklister

  • Oprettelse af købs- og salgsbilag

  • Modtagelse af varer i forbindelse med både reklamationer og returneringer (RMA)

  • Registrering af spild og beskadigede varer

  • Varetekster og montagestyklister

Lagerstyring til videreudvikling af forretningen

Med Navision lagerstyring får du også et redskab, som giver dig mulighed for at dykke ned i tallene for at analysere og finde årsager til afvigelser. Du kan se udviklingen i salget, analysere lageromsætning, evaluere kunders købsadfærd, identificere tendenser, vurdere priser og leverandører. Ved at analysere de tal du får adgang til, kan du optimere dit lager – og derved skabe en bedre og mere rentabel forretning.

For at få præsenteret data på en overskuelig måde kan du med fordel anvende Jet Reports, som er et rapporteringsværktøj, der henter data direkte fra Dynamics NAV og præsenterer resultatet/rapporten i overskuelig form i Excel.

Digitalisering helt konkret

Lagerstyring integreret med Dynamics NAV

Med Dynamics NAV lagerstyring opnår du følgende fordele:

  • Reducerer omkostningerne, ved at forenkle og effektivisere arbejdsgange
  • Forøger lageromsætningen – med det samme antal medarbejdere
  • Minimerer fejl – en del af arbejdsprocessen er automatisk.
  • Øger sporbarheden med serienr., lot nr. og dato
  • Udnytter pladsen bedre på lageret
  • Foretager hurtigere registrering og mærkning – registreringen foregår der, hvor varen er
  • Yder en bedre og hurtigere service overfor dine kunder

Lagerstyring med Tasklet Mobile WMS

Har du brug for yderligere funktionalitet end den, som allerede er i Dynamics NAV, findes der et tillægsprodukt – Mobile WMS, som er fuldt integreret med Dynamics NAV.  Med dette tillægsprodukt får du helt styr på lageret og kan på den måde være sikker på, at du altid kan finde de rigtige varer, i det præcise antal, på den rette plads.

Mobil WMS er en håndskanner-løsning, som understøtter og optimere arbejdsprocesserne på lageret , minimerer fejl og giver brugerne adgang til alle relevante informationer – når de skal bruges.

Få adgang til vores viden og erfaring om lagerstyring

Vektus har igennem årene hjulpet mange forskellige virksomheder med meget forskellige behov for lagerstyring. Nogle kunders behov dækkes fint med standardfunktionerne i Dynamics NAV, andre har behov for yderligere funktionalitet. Vi har stor erfaring, overblikket og viden indenfor netop lagerstying – og kan også hjælpe dig med dine udfordringer.

Brug for lagerstyring i Dynamics NAV

Har du brug for lagerstyring?  Skriv til os, så finder vi sammen en lagerstyringsløsning, som passer præcis til dig.

Dit navn

Din e-mail

Dit telefonnr.

Firma

Emne

Din besked

* Vi behandler dine data med respekt, og giver dem ikke videre. Du kan til hver en tid kræve dem slettet. Se vores privatlivs – og cookiepolitik. Du finder linket nederst i footeren på hjemmesiden.