Business Central i en projektorienteret virksomhed

Leverer din virksomhed produkter og tjenester via projekter?
Så har du sikkert, som mange andre, udfordringer med at styre pipeline, ressourcer, indkøb, tid og økonomi.
For mange projektorienterede virksomheder er det en udfordring at opnå det fulde overblik over projekterne.

Rasmus Toft

CEO

Tlf.: +45 31 31 38 07

Mail: rto@vektus.dk

Få styr på økonomien og digitalisering i projektvirksomheder

Hvordan griber du digitaliseringen an?

Hvordan skrider projektet frem – overholder vi det budgetterede?

Tjener vi penge på det, som vi producerer eller sælger?

Selvom fakturering og leverance ofte er skilt ad, skal der skabes overblik over projektets status, indtægtsførelse og rentabilitet.

Ofte opstår der en række relevante spørgsmål.

Er det her stadig en god forretning?

Har vi nok ordrer eller leads eller mangler vi ressourcer?

Vi kan hjælpe dig med at finde, bruge og digitalisere de funktioner og arbejdsgange, der understøtter arbejdet i din projektorienterede virksomhed indenfor de muligheder Dynamics 365 Business Central tilbyder. Måske kombineret med forhandleruafhængige anerkendte velafprøvede app´s/add-on’s.

To typer projektvirksomheder

Typisk taler vi om to forskellige typer projektorienterede virksomheder.

Kendetegnet for begge typer af projektorienterede virksomheder er den lange salgstid, projekternes tidshorisont og projekternes kompleksitet.

Virksomheder der producerer og sælger komplekse varer, f.eks. store maskiner, hvor mange afdelinger, mennesker og ressourcer er involveret.

Virksomheder der sælger konsulentydelser eller timer – over en længere periode.

Al erfaring viser, at digitaliseringen i en projektorienteret virksomhed giver dig overblik over både pipeline, ressourcer, indkøb, tid og økonomi.

Muligheder for økonomistyring og digitalisering i projektvirksomheder – med standard Dynamics 365 Business Central

Dynamics 365 Business Central indeholder som standard en lang række værktøjer til projekt-, ressource- og økonomistyring. Det er en række værktøjer, som gør det muligt for dig at digitalisere funktioner og arbejdsgange indenfor standardløsning. Digitaliseringen kan både minimere de menneskelige fejl, frigøre ressourcer og gøre det hurtigere og nemmere at få overblik.

Tilfør yderligere funktionalitet med apps

Opstår der behov for anden funktionalitet end den du finder i standard Dynamics 365 Business Central, findes der en lang række app’s, som helt enkelt kobles på din løsning, og som digitaliserer og systematiserer forskellige ressourcekrævende funktioner. App’s griber ikke ind i koden i Dynamics 365 – men kobles på løsningen på samme måde, som det kendes fra din smartphone.

Hvad får du med Dynamics 365 Business Central

  • Projektstyring gennem hele projektcyklussen
  • Tilbuds- og udbudshåndtering, som sikrer, at du leverer til aftalt tid og pris – og at du tjener penge på produktet eller projektet
  • Overblikket over det budgetterede og det reelt forbrugte
  • Mulighed for at genbruge information fra tidligere projekter
  • Status på alle igangværende projekter
  • Du kan nemt og enkelt dokumentere produkterne

Bedre økonomistyrig i dine projekter

Dynamics 365 Business Central tager dig et langt stykke af vejen. Vi hjælper dig med at bruge og udnytte de funktioner, der ligger som standard i Dynamics 365 Business Central – og finder de app’s, som dækker lige netop dit behov, så du får løst dine opgaver, men bevarer din uafhængighed ved at køre standard. Vi hjælper dig til at opnå bedre økonomistyring i projekter.

Sådan kommer du i gang med Business Central

Skal du i gang med Business Central Cloud i en projektorienteret virksomhed
Så kontakt os og få en snak om, hvad du skal tage højde for og hvordan du kommer i gang.

Hvorfor Vektus

Sådan arbejder vi

Vi arbejder på, at din investering i Business Central bliver en succes både her og nu, og på den lange bane.