Effektiv EDI med Business Central integration

Kører du Business Central / Navision, og ønsker du at kommunikere elektronisk med dine samhandelspartnere, bør du overveje en EDI-løsning med Business Central integration.

Se også vores andre Business Central integrationer – med en lang række forhandleruafhængige apps

Hvad er EDI?

EDI står for Electronic Data Interchange og betyder “elektronisk udveksling af data”. Med EDI foregår udvekslingen af dokumenter automatisk mellem kunder og leverandører.

Hvad kan EDI?

EDI kan skabe en automatiseret proces fra ordreafgivelse til betaling.

  • Automatisk registrering af indgående ordre
  • Afsendelse af ordrebekræftelse
  • Fakturabehandling
  • Eventuelle kreditnota

Se, underskriv, godkend og afsend automatisk.

Se forskellen på traditionel arbejdsgang og en EDI-løsning fra vektus - Business central integration
ledelsesrapportering - Business Central integration

Imødekommer udfordringerne med udvekling af data

Det kan være en udfordring, hvis dine samhandelspartnere ikke anvender samme format som dig, når I skal udveksle ordrer, fakturaer og andre forretningsdokumenter.

Der findes derfor en række EDI-integrationsmoduler, som er udviklet til at konvertere forretningsdokumenter fra jeres Business Central-løsning til det format, som jeres samhandelspartnere foretrækker – og vice versa.

TrueCommerce tilbyder en god EDI-løsning, hvor forretningsdokumenterne udveksles direkte fra din Business Central-løsning til dine samhandelspartneres systemer via TrueCommerces EDI-platform. Dermed bliver det nemt at kommunikere elektronisk med dine partnere, og du får det optimale ud af din ERP-investering.

Løsningen kan integreres til alle nyere versioner af Dynamics NAV, samt den  Business Central.

Store forretningsmæssige gevinster med EDI-integration til Business Central

  • Effektiv Business Central integration

    Effektiv integration mellem Business Central og TrueCommerces samhandelsnetværk

  • Automatiseret udveksling

    Automatiseret udveksling af salgsordrer og fakturaer, herunder indgående indkøbsordrer, udgående fakturaer og udgående ordrebekræftelser – ingen manuel indtastning

  • Automatisk afsendelse

    Automatisk afsendelse af ordrebekræftelser direkte fra salgsordren i Business Central /Navision med mulighed for at bekræfte eller redigere oplysningerne i overskrifterne og på linjeniveau

  • Fejlvalidering

    Der foretages en fejlvalidering, inden dokumentet sendes. Hvis et af felterne mangler data, vises der en fejlmeddelelse – du undgår således afviste fakturaer, som forsinker betalingen

  • Automatisk bekræftelse

    Automatisk bekræftelse af enhedspriser, indkøbsordrenumre og varer, inden transaktionerne behandles i Business Central

  • Prisklasser

    Understøttelse af prisklasser i Business Central

  • Relationer styrkes

    Du undgår dyre tilbageførsler af posteringer, og dine relationer til samhandelspartnerne styrkes

Hvis du vil vide mere om en EDI løsning – som Business Central integration, så er du også velkommen til at skrive eller ringe til os på kontakt@vektus.dk eller tlf. 5353 2020.

Du kan også udfylde formularen, så kontakter vi dig.

    Dit navn

    Din e-mail

    Dit telefonnr.

    Firma

    Emne

    Din besked

    * Vi behandler dine data med respekt, og giver dem ikke videre. Du kan til hver en tid kræve dem slettet. Se vores privatlivs – og cookiepolitik. Du finder linket nederst i footeren på hjemmesiden.

    Copyright © 2022 Vektus