Enterprise Asset Management

Dynaway EAM til Business Central-løsningen

Bruger du Microsoft Dynamics 365 Business Central? Har du et stort antal aktiver, som f.eks. maskiner og produktionsudstyr, som du skal vedligeholde?

Dynaway EAM er udviklet specifikt til Microsoft Dynamics-platformen, så du kan styre dine vedligeholdelsesprocesser inde fra din ERP-løsning.

Hvad er EAM

Enterprise Asset Management (EAM), bruges til bl.a. at planlægge, optimere, udføre og spore de nødvendige vedligeholdelsesaktiviteter i en virksomhed, så du på den måde kan forhindre unødige produktionsstop.

EAM Vektus vedligeholdelse

Fordelene ved EAM

At benytte sig af et EAM-system har adskillige fordele:

  • Du reducerer nedetiden.

  • Du sikrer dit udstyr en længere levetid.

  • Du øger synlighed og effektivitet i vedligeholdelsesafdelingen.

  • Du overholder regler og lovkrav.

  • Du forbedrer sikkerheden i din organisation.

Business Central Enterprise Asset Management
Dynaway EAM vedligeholdelse i Business Central
Business Central EAM

Hvad kan EAM?

Med EAM kan du digitalisere processerne omkring dine vedligeholdelsesopgaver.

  • Opret aktiver og arbejdsordrer.

  • Opret forebyggende vedligeholdelsessekvenser baseret på kalender eller tællere.

  • Tildel arbejdsordrer til dine vedligeholdelsesarbejdere.

  • Udfør arbejdsordrer på en mobilenhed.

  • Lad arbejdere bogføre timer, varer og andre udgifter på hver arbejdsordre.

  • Bestem vedligeholdelsesprioriteter. Sørg for, at alle arbejdsordrer bliver gennemført til tiden.

  • Se logfiler og forbrug/omkostninger for individuelle aktiver.

Forskellen på en integreret EAM løsning og en EAM løsning, der er indbygget i Business Central

Med en integreret EAM løsning, er data i EAM løsningen typisk usynlige for indkøb, ledelse og andre teams. Det betyder, at de ikke har indsigt i forløbet af vedligeholdelsesopgaverne. De ved f.eks. ikke, hvornår udstyr er ude af drift og er ikke opmærksomme på reservedelsbehov

Med en indbygget EAM løsning:

Undgår du potentielle faldgruber ved integration

Den “indbyggede” tilgang giver dig mulighed for at bruge data fra hele virksomheden til at lægge en strategi  og implementere en mere robust vedligeholdelsesplan.

Alle informationer samlet ét sted

En indbygget EAM-løsning giver kollegaer i andre afdelinger relevant information og data om f.eks. produktionsudstyret og vedligeholdelsesopgaven. Det giver en bedre og bredere indsigt i f.eks. indkøb, økonomi og lagerstyringen. Dynaway EAM integreres direkte med andre Business Central-moduler som f.eks. anlægsaktiver, fremstilling, ressourcer, varer, budgetter og mere.

Bedre overblik over omkostninger

Du kan visualisere omkostninger – og have tillid til deres nøjagtighed, fordi data og informationer er samlet ét sted.

Øget effektivitet (og forbedret produktivitet)

Med EAM indbygget i din ERP-løsning, opnår du automatisk synkronisering i realtid mellem EAM og Business Central. Du får et værdifuldt overblik, som hjælper dig med at øge effektiviteten og produktiviteten, fordi du kan tage højde for flere forskellige aspekter i forbindelse med driften.

Analysere og optimere dit vedligeholdelsesarbejde

Du har mulighed for at indsamle og administrere forskellige typer af relevant data, så du bedre kan analysere og optimere dit vedligeholdelsesarbejde.

Læs mere på Dynaways hjemmeside

Dynaway Vektus

Vil du vide mere om Dynaway EAM til Business Central – og hvordan det kan indbygges i din løsning – så skriv eller ring til os på tlf. 53 53 20 20.

    Dit navn

    Din e-mail

    Dit telefonnr.

    Firma

    Emne

    Din besked

    * Vi behandler dine data med respekt, og giver dem ikke videre. Du kan til hver en tid kræve dem slettet. Se vores privatlivs – og cookiepolitik. Du finder linket nederst i footeren på hjemmesiden.

    Copyright © 2022 Vektus