Er cloud svaret på alt?

Er cloud svaret på alt?

Få et ærligt svar på, hvad der skal til – og hvilke konsekvenser det har, når du vælger platform til din næste ERP-løsning.

Vi har ingen branchespecifik app i baghånden, som vi skal have solgt. Derfor kan vi fortælle dig ærligt om fordele og ulemper ved cloud og on premises – og om hvilke forskellige kombinationer af apps, du med fordel kan vælge.

Du kan blive klar til at møde fremtidige ændringer i både markedet, samfundet og ikke mindst kundernes forventninger.

Du kan slippe af med mange tidskrævende manuelle processer, så du kan følge med markedet og jeres vækstplaner.

Men det kræver, at du er bevidst om både mulighederne og konsekvenserne af den platform, du vælger.


De fleste virksomhedsejere og direktører ved godt, at der skal ske et eller andet inden for det eller de næste par år.

Men mange er usikre på, hvad der skal ske, hvordan det skal ske og hvornår det skal ske.

Har du blot én af nedenstående overvejelser, så spørg os. Vi kan hjælpe dig videre.

  • Vi har et ældre system

    Vi arbejder i dag med et ældre system, som ikke er fremtidssikret og som ikke længere bliver opdateret.

  • Vi ønsker at blive mere digital

    Vi har et ønske om at blive mere digital, for at kunne følge med markedet, konkurrenterne og udviklingen.

  • Vores kunder forventer digitale løsninger

    Vores kundernes krav, ønsker og forventninger kræver flere digitale løsninger.

  • Den nye generation af medarbejdere forventer digitale løsninger

    Den nye generation er ”digitalt indfødte”. De forventer digitale værktøjer og løsninger. For at kunne tiltrække de bedste medarbejdere er vi nødt til at vise, at vi også er klar til fremtiden.

  • Konkurrencen på den global handelsplads er intensiveret

    Den global handelsplads er blevet endnu mere åben.

  • Vores konkurrenter er blevet mere digitale

    ERP-løsningerne giver generelt nye muligheder for digitalisering – og mange af vores konkurrenter er allerede på vej over i en mere digital hverdag.

  • Samfundssituationen kræver digital omstilling

    Corona har gjort det mere åbenlyst, at de digitale løsninger ER fremtiden.

Spørger man Microsoft selv, så giver standard Business Central, som cloud-løsning, en lang række fordele:

Kort sagt; Ifølge Microsoft bliver det hele meget nemmere med en Business Central cloud-løsning

Men er cloud svaret på alt?

Det hele er ikke nødvendigvis så sort og hvidt, som Microsoft gør det til.

Cloud-løsningen ER en god løsning – for de fleste, men du skal kende ulemperne og faldgrupperne.

Placer dig rigtigt i forhold til markedet, produkterne og kunderne

Vi kan hjælpe dig med at finde ud af, hvilken Business Central-platform du skal vælge for at placere dig rigtigt i forhold til markedet, produkterne og dine kunders krav.

Vi har mange års erfaring og vi deler gerne ud af den. Vi har ikke en skjult dagsorden med en forhandlerafhængig branchespecifik løsning i baghånden. Vi fortæller dig ærligt om fordele og ulemper med Business Central Cloud og On-premises.

Står du overfor valget mellem en cloud-løsning eller on-premises løsning, så anbefaler vi, at du som minimum overvejer følgende inden du kaster dig ud i projektet:

Hvad er situationen?

  • For virksomheden – Er medarbejderne og virksomheden klar?
  • For produkterne – Er produkterne modne nok?
  • For samfundet – De samfundsmæssige udfordringer

Hvad er forskellen, mulighederne, fordelene, ulemperne og faldgrupperne ved de to platforme?

  • Cloud
  • On-premises

Hvad er forudsætningerne for valg af platform?

  • Hvad kræves der af virksomheden?
  • Hvad kræves der af udstyret?

Hvad er processen for at opnå det optimale projekt?

  • Vi anbefaler en agil proces, som løbende afdækker udfordringer og muligheder – og sikrer et hurtigere positivt ROI.
  • En model til modellering af din fremtidige løsning (standard Business Central, forhandleruafhængige apps og Extensions) – som sikrer din uafhængighed.
  • Hjælp til hvordan du finder rundt i apps junglen.

Vi guider dig gerne igennem de forskellige overvejelser. Vi har mange års erfaring. Når du spørger os får du derfor adgang til vores omfattende viden om, hvilke udfordringer andre kunder har mødt i processen. Det betyder, at du kan starte på et solidt fundament af erfaring, og derved undgå at begå nogle af de fejl andre kunder begået.

Det siger vores kunder…

Vi har kunnet øge vores omsætning. Vores gamle Navision løsning stod i vejen for, at vi kunne komme videre.

De investeringer vi foretager i ERP, er ikke spildt ved senere opgraderinger.

Vi opdaterer vores løsning løbende, så vi altid er på en moderne platform.

Vi er kommet af med mange af de tidskrævende manuelle processer, som spænder ben for vores vækstplaner.

Vi har fået meget mere styr på lageret og disponeringen.

Vi er blevet bedre til at leve op til kundens ønsker og behov.

Vi har mindre spildtid og mere dynamiske arbejdsgange.

Meget af vores administrative papirarbejde er afløst af automatiske processer og digital lagring af data.

Vores medarbejdere kan arbejde mere fleksibelt, da de kan tilgå applikation og data FRA flere steder.

Få vores guide

Hvis du vil læse mere om, hvordan vi arbejder, så bestil vores hæfte “En guide til dig som, skal i gang med en standard Business Central løsning”. Her beskriver vi, hvordan den agile proces sikrer at resultatet af dit ERP projekt, bliver som du gerne vil have det.

Ring eller skriv til en af eksperterne. De kan hjælpe dig videre med digitaliseringen i din virksomhed

Jakob Wrang

Partner

jaw@vektus.dk

Mobil: 5172 7875

Christian Müllertz

Salgschef

chm@vektus.dk

Mobil: 5148 4804

Rasmus Bested Toft

Partner, CEO

rto@vektus.dk

Mobil: 3131 3807

Copyright © 2018 Vektus